Saturday, September 4, 2010

~~INsaF lah WaHai ManuSia~~

Assalamualaikum...

Hari nie ak dapt sms dr rakan umh ak.. yg menyatakan umh ak dimasuki lagi.. dgn kata lain.. dipecah masuk...
ak pun x fhm la ngan org2 nie.. nape la diorg tegar nk bt keje2 gini.. pastu buat lak dlm buln yg mulia nie...
kadng ak terpikir diorg nie x takut dengan Allah ke?? Balasn yang akn di terima... semuanya diorg x takut kot.. tu yg tegr bt benda2 yg x diredhai Allah...

ak mula takut dh nk duk umh sewa tu... ak ngan leha bleh bersabar.. sebb kami hnya tinggal 3 bulan je ag.. tapi mcm mana dgn adik2 ak yg duk serumah tu... diorg ade setahun agi... hish.. pindah aje lah adik2 sekalian.. isau akak...

pencuri ni memng tekad betul nk msk umh sewa nie... die siap umpil gril pintu belakang sampai tercabut.. gril tu pun hilang..die bwk sama agaknya... yelah mak ak kate leh dpt duit gak jual gril tu... umh pulak x yah nk ckp r.. hbih di sepahkan.. ak x tgk ag.. nie pun mengikut cite salah sorg junior ak yg pg tgk umh sewa tu.. sebb yg len duk jauh.. die je yg paling dekat...

byk gak benda hilng.. duit2 syiling adalah 4 tabung kot..woofer.. fon.. dan ape tah lg.. ak pun x dpt info yg betul2 benr ag.. tunggu blik sn br tau perkara sebnr.. ct2 ni pyh nk tau cite...huhu

kepada pencuri tu... ape lg nk kbo ke kau ek.. ak hrp satu hr ko sedar gak.. dr ko mencuri.. baik ko g keje.. ade gak faedahnye.. enthla... ape lg nk kata ngan budak2 mencuri nie.. ak pun x tau.. speechless....masih terkejut...

6 comments:

  1. sabar ye cik ninie..ade hikmahnye..bia la die..itu kan kje die..kalo tak mncuri,boleh mati agaknye..tak tau mane nak dapat duit..huhu

    ReplyDelete
  2. sabar jewrlah...
    dugaan yang Allah beri kepada hambaNYa yang benar2 Dia sayang...
    Dia Maha Mengetahui SegalaNya...
    Mungkin juga kita ni dah jauh terleka dengan kemewahan hidup kat dunia...
    Ini saja cara untuk kita sentiasa ingat yang ada sentiasa memerhatikan gerak laku kita sehari2...;-)

    ReplyDelete
  3. sabar yea cyg...
    skrg ni mcm2...
    doakn dorg dpt ptnuk dr ALLAH...=)

    ReplyDelete
  4. thanks semua...moga2 org tu insaf r... huhu

    ReplyDelete
  5. umah sebelah tak kena iz?

    pape pun klu teruk sgt, pindah ye.. riso aku..

    ReplyDelete
  6. x tahu gak ak..umh sblah kene ke x...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers